Milyen egy jó domain név?

1. A legfontosabb, hogy lehetőség szerint tartalmazza a fő kulcsszavunkat!

A webáruház legfontosabb kulcsszava az esetek többségében az a kifejezés, amely a lehető legjobban körülírja a webáruházban árult termékeket. A keresőoptimalizálás során azt szeretnénk a leginkább elérni, hogy egy ilyen kifejezés esetén a találati lista elejére kerüljünk, hiszen a későbbiekben ebből származhat a legtöbb látogatónk. Abban az esetben ha több potenciális kulcsszavunk is van, érdemes őket egy kicsit megvizsgálni, hogy ki lehessen választani közülük azt, amellyel a legjobb eredményt érhetjük majd el a jövőben.

Tehát fontos szempont, hogy átlagosan mennyi keresés érkezik havi szinten az adott kifejezésre, mennyi a potenciális versenytársak száma, illetve, hogy van-e esélyünk rá hogy a Top10 konkurenst megelőzzük.

2. Legyen rövid – könnyen megjegyezhető!

Habár keresőoptimalizálási szempontból ennek kevésbé van jelentősége, de mindenképpen fontos, hogy domain nevünk könnyen megjegyezhető és könnyen leírható legyen. Ezzel ugyanis számos olyan látogatóhoz juthatunk később, akik fejben jegyzik meg az adott domaint, és a későbbiek során egyszerűen a böngészőbe beírva keresik fel az áruházunkat. Ezt a jelenséget nevezzük szép magyar szóval “branded search”-nek. 🙂

3. Legyen ékezet nélküli!

Arra is van lehetőség, hogy domain nevünket ékezetes formában jegyeztessük be, ám azt is tudni kell, hogy ezek a domain nevek az egyes böngészőkben kódolt formában jelennek majd meg. Ezáltal pedig – az amúgy szépen kinéző – domain nevünk teljesen olvashatatlanná válik. Ez a megjegyezhetőséget is hátráltatja, illetve az áruházunkra történő hivatkozásoknak is gátat szabhat a jövőben, amely pedig keresőoptimalizálási szempontból igen fontos lenne.

Bár a mai napig megoszlanak erről a vélemények, az eddigi tapasztalatom alapján továbbra is azt gondolom, hogy az ékezetes domain nevek jelenleg kevésbé számítanak előnyösnek.

4. Szűkíthetünk földrajzilag vagy más módon is

Amennyiben a webáruház termékeivel csak egy adott földrajzi területen élőket fogjuk kiszolgálni, érdemes ezt már a domain kiválasztásánál is hangsúlyozni. Ez ugyanis optimalizálási szempontból hatalmas előny lesz a jövőben, és helyi szinten még a legnagyobb konkurenciákat is esélyünk lesz megelőzni.

5.  Domain végződés kiválasztása (.hu, .com stb)

A rengeteg domain végződés közül nehéz kiválasztani a leginkább megfelelőt. Itt mérlegelendő szempont lehet például, hogy melyik országban szeretnénk értékesíteni. Amennyiben a cél Magyarország, mindenképpen a .hu domainek közül válasszunk, viszont ha külföldre is szeretnénk összpontosítani megfontolandó lehet, egy .com vagy .eu domain regisztrációján is elgondolkodni.

Az országokhoz kapcsolódó domain végződések ugyanis magukban hordozzák, hogy a webáruház milyen nyelvű találati listán fog előkelőbb helyet elfoglalni.

Érdemes lehet tehát olyan webáruház rendszert választani, amelyben lehetőség van a különböző nyelvű felületekhez különböző végződésű domaint beállítani. Így megoldható az, hogy aki a peldaaruhaz.hu domaint írja be, az a magyar nyelvű áruházat érje el, aki pedig mondjuk a samplestore.uk domaint, az ugyanannak a webáruháznak az angol nyelvű felületére érkezzen.

Ezáltal lehetőségünk lesz az áruházat nyelvenként külön-külön keresőoptimalizálni!

6. Fontos a hosszú távú gondolkodás

Szintén gyakori probléma, hogy a webáruház indulása idején kiválasztott domain évekkel később már nem lesz megfelelő – ilyenkor pedig egy esetleges váltás nagyon sok problémát szülhet SEO szempontból. Tehát ha például gyártó, termék, vagy földrajzilag specifikus domain nevet szeretnénk, érdemes átgondolni, hogy évekkel később, amikor már nagyobbak vagyunk, termékpalettánk, szállítási lehetőségeink kiteljesedtek, akkor is megfelel-e majd nekünk a választott domain.

Arról nem is beszélve, hogy ha márkaspecifikus domain nevet választunk, mindenképp bizonyosodjunk meg róla, hogy nincs jogi akadálya a névhasználatnak. Így a későbbiek során megóvhatjuk magunkat attól, hogy a több éves keresőoptimalzálási eredményeket sutba dobjuk egy esetleges jogi vita miatt.

Amennyiben megtaláltuk a számunkra legjobb domain nevet, úgy elkezdhetjük felépíteni a webáruházunkat.

Sample post with Image

Leads. Leads. Leads. If lead generation is one of the main goals of your marketing strategy, it’s important to have a B2B website design that is crafted around converting and capturing leads.

In this blog, we take a look at various ways to ensure your website is ready to convert visitors into new leads
Read more

Sample post with Image

Leads. Leads. Leads. If lead generation is one of the main goals of your marketing strategy, it’s important to have a B2B website design that is crafted around converting and capturing leads.

In this blog, we take a look at various ways to ensure your website is ready to convert visitors into new leads
Read more

//rapidweb.hu/wp-content/uploads/2020/08/footer_logo_deep-1.png